אייכלר על איומי גפני: "פרישה מהקואליציה היא מתנה לרפורמים" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on אייכלר על איומי גפני: "פרישה מהקואליציה היא מתנה לרפורמים" • האזינו
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקרע בין החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ומחריף. לאחר שהבוקר (שלישי) פורסמו ב'יתד נאמן' דברים חריפים שאמר יו"ר ועדת הכספים משה גפני נגד נתניהו בשל קרבתו לרפורמים, הבוקר תקף ח"כ ישראל אייכלר ואמר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי נתניהו מתגרה בציבור החרדי.

    הסערה החלה לאחר שנתניהו נפגש אמש בלשכתו עם ראשי התנועה הרפורמית בארה"ב, וזאת בעקבות ניצחונם במתווה חלוקת הכותל המערבי.

    לדברי אייכלר, "זה דבר נורא ואיום, וזה התגרות בתוך העיניים של הציבור החרדי, להזמין את הרפורמים ללשכת ראש הממשלה לאחר הניצחון הגדול שלהם של תליית דגל פלסטין על הכותל הדרומי כדי להשאיר את דגל ישראל על הכותל המערבי – אני רואה בזה דבר נורא ואיום".

    עצם העובדה שראש הממשלה יכול לעשות דבר כזה לציבור חרדי וזה רק בכדי למצוא חן בעיני שלטון הרפורמים זה חמור", הוסיף אייכלר.

    "הרפורמים משקיעים כאן עשרות שנים" הוא אומר, "אתמול מניתי 20 ארגונים של סובלנות, ארגונים חברתיים פלורליסטים לשלום, שכולם ממומנים על ידי הרפורמים, הם משחדים עיתונאים שופטים ופוליטיקאים, בשוחד חוקי, הכל גלוי, הרי כל החוקים בידיהם, והם יושבים בכל ועדות הכנסת 25 שנים, הם מנצחים בישראל גם מבלי שיהיה להם צורך בלנצח בבחירות, יש להם פחות ממנדט אחד בארץ והם שולטים בכל המפלגות, לא רק ביש עתיד שהיא מפלגה רפורמית רשמית, אלא גם במרצ העבודה והליכוד", לדבריו של אייכלר, "יש בליכוד אנשים שנתמכים על ידי רפורמים עשירים. והנה כעת הם כבשו שוב את הכותל המערבי".

    האם תפרשו מהקואליציה?

    "בעניין הזה, עכשיו תוצג השאלה לגדולי ישראל, שהם יכריעו האם אנחנו יכולים להמשיך ולתת מתנה לרפורמים בזה שאנחנו נפרוש, כי הם יוכלו להחזיר את חוק הגיוס ולקצץ שוב בתקציבים שלנו", טען אייכלר.

    לדבריו, "הגלות הקשה שלנו היא שהעובדות הן שבאיש חילוני גם אם הוא לא יצביע למפלגת השלטון הילדים שלו יקבלו את אותם זכויות בבית הספר והתקציבים שלו יזרמו, אבל חרדי שלא יהיה בקואליציה דינו ודין ילדיו לרעוב ושלא יהיו להם דירות. ובזה גדולי התורה יכריעו, האם אפשר להמשיך לשבת בממשלה הזו.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה אייכלר משדר לראש הממשלה פחד מפרישה מהקואליציה בו בזמן שראש הממשלה לא מכבד את ההסכמים הקואליציוניים?בניגוד להסכמים הממשלה לא רק שאינה מתקנת אלא אף פוגעת בחינוך החרדי וצביון היהדות בארץ! מי אמר שהרצוג יהיה פחות טוב?דווקא נראה ההיפך!